|
Post by Brooke♥. on Aug 16, 2010 16:30:57 GMT 2
Edriënne Zoë de Vries - de bruid Eindelijk is het moment daar. Ik mag m'n jurk zien.. En natuurlijk aandoen.. Maar.. Waarom ben ik dan zo zenuwachtig?..
|
|
|
Post by Clémence♥ on Aug 16, 2010 16:32:09 GMT 2
Clémence'Is het al zo laat,' roep ik uit en spring zowat uit bed. ‘Nick, heb je mijn schoenen gezien?’ roep ik vragend. ‘Nee, schoonheid.’ Zegt hij. Ik loop de slaapkamer in. Ik had die hakken ergens verstopt omdat ik er eigenlijk toch niet op zou gaan lopen tijdens de zwangerschap. Ik buig door mijn knieën en kijk onder het bed. Nick’s gitaar ligt er en iets anders.. Ik schuif het kistje naar voren en pak het onder het bed vandaan. Ik ga op het bed zitten en bestudeer het kistje. ‘Nicolaas’ staat er in gegraveerd. Dus hij is van Nick. Ik weet dat ik niet zo nieuwsgierig moet zijn.. maar dan had hij het sleuteltje er maar niet in moeten laten zitten. Ik draai het sleuteltje om en open de deksel. Er liggen enveloppen in.. Een voor een geopend.. Dan bekijk ik ze goed. ‘Clémence Daugreilh’ staat erop. Ze zijn voor mij.. Ik begrijp het niet. Ik tel de brieven en kijk naar de data. 21 brieven van 5 maanden lang.. Elke week eentje. ‘Nicolaas Julio Ricardo Montoya de la Rosa Ramirez Taitz R'Mante.’ Zeg ik boos. Het was een mond vol maar dit zeg ik uitsluitend als ik boos op hem ben. Ik loop de woonkamer in met de brieven in mijn hand. ‘Wat is dit?’ vraag ik boos en laat de brieven op zijn schoot vallen. ‘C, ik kan het uitleggen…-‘ Ik kap hem af. ‘Uitleggen? Uitleggen? Hier valt niks over uit te leggen, Nick. Jij hebt mijn post voor me verduisterd. Je hebt de wet gebroken.’ Zeg ik boos maar het kwam er anders uit dan het wilde. Ik wilde eigenlijk ook lachen en huilen maar de hormonen houden me tegen. ‘C, we zijn getrouwd. Als je man heb ik recht om je post te lezen.’ Zegt Nick. ‘We zijn niet getrouwd Nick. Het is een stom stukje papier dat je misschien maar tien euro heeft gekost. We zijn geen man en vrouw en je hebt geen rechten om mijn post te verduisteren.’ Zeg ik en pak de post van zijn schoot. Hij pakt mijn pols. ‘Heb je gezien van wie ze zijn?’ vraagt hij. ‘Nee.’ Zeg ik. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik kijk naar het handschrift en open de bovenste brief. Gedateerd gisteren. Ik begin te lezen. ‘Lieve C, Ik begrijp niet waarom je niks terug stuurt. In al die brieven zit een stukje van mijn hart verborgen. Het gaat goed hier. Ik heb haast geen afkickverschijnselen meer en ik gooi geen spullen meer naar de bewakers.’ Ik lach. ‘Ook schrijf ik al zonder moeite deze brieven naar jou en krijg ik verlof op zaterdag. Je bent niet meer bij de Masens heb ik begrepen.. en de mensen van Anubis hebben je al maanden niet gezien. Er is geen lichtpuntje aan de hemel die me vertelt waar je bent.’ Ik begin te huilen. ‘Ik wou dat je een keer langskwam als bevestiging dat de brieven zijn aangekomen. Mijn bewaker lijkt heel erg op Nick.. maar niet zeggen dat ik dat heb gezegd, hoor. Ik mis je met heel mijn hart.. ook al ligt die bij jou.. Liefs Lucas’ Ik blijf door huilen en Nick probeert me te omhelzen. ‘Blijf van me af.’ Zeg ik waarschuwend en Nick neemt afstand. ‘Ik ga naar Edriënne’s bruiloft en jij blijft hier en past op Camiel, Ik neem Robin en Serena mee. Ik denk dat we even afstand moeten nemen.’ Zeg ik. Nick brengt er niks op in. Ik loop naar de slaapkamer met de bundel brieven en stop wat extra kleding in mijn tas en de brieven van Lucas. Ik vind eindelijk mijn schoenen en trek ze aan. Ik pak Robin uit haar wiegje en leg haar in mijn armen. Serena zit in de hal bij de kapstokken te spelen met haar pop. Ze heeft een mooie jurk aan en ik heb haar haar gekrult. (this pic: i662.photobucket.com/albums/uu346/Anubis-Attitude/flower-girl-dresses.jpg ) ‘Mama, gaan we naar tante Edriënne?’ vraagt ze. Ik knik en probeer blij te kijken. AliceIk rits de hoes voorzichtig open. Er komt een super mooie jurk uit en ik zie de verbaaste blik van E. (dress: media.onsugar.com/files/2010/03/13/1/793/7939238/3b3da0525ce5541c_weddingideasonsugar1_Wedding-Dresses.jpg ) -heeft E volledig goedgekeurd-
|
|
|
Post by Brooke♥. on Aug 16, 2010 16:35:05 GMT 2
Nathan 'Bedankt dat je wilt helpen Jimmy,' zeg ik en moet me inhouden om niet Jippy te zeggen. 'Graag gedaan,' zegt hij even chagrijnig door mijn gedachten. 'En.. hoe zie ik eruit?' zeg ik als ik mijn hele pak aan heb. 'Dat moet je niet aan mij vragen, vraag het de spiegel maar,' zegt Jimmy. Ach wat lief, hij wilde me zijn onaardige woorden besparen... Wat zeg ik nou weer, Jippy lief? Van bruiloften word je gek.. 'Hm,' zeg ik terwijl ik in de spiegel in de hal kijk. Ik ga even met m'n hand door m'n haar totdat het weer goed zit zoals E het leuk vind. 'Ik moet toegeven, voor iemand die ik niet mag, zie je er wel ok uit om te trouwen met E,' zegt Jimmy die ineens achter me staat. 'Dankje man,' zeg ik. Vandaag zullen we vrienden zijn, maar wat de dag van morgen brengt, weet ik nog niet.. 'Jij ziet er ook wel ok uit, voor zo ver dan kan voor jou,' zeg ik. Oh dat klonk niet echt als een compliment.. Maarja ik ben ook alleen maar goed in complimentjes bij vrouwen, daar heb ik jarenlange ervaring in.. Rawr xD 'Ik moet nog even de ringen pakken,' zeg ik. Waar had ik die dingen gelaten?.. 'Die heb je daarstraks al in je binnenzak gestopt -.-' zegt Jimmy. 'Oh..' zeg ik. Pak? check. Ringen? check. Gevoel dat ik er klaar voor ben?.. die check ik later wel.. 'Ik hoop niet dat je zeeziek wordt? Want we trouwen op een schip,' zeg ik. Hm, ergens hoopte ik eigenlijk dat hij wel misselijk werd.. Maar dat zou E's moment verpesten.. 'Kom we gaan,' zeg ik. Met mijn nieuwe auto die ik nog even snel heb gekocht.. hehe..
|
|
|
Post by Brooke♥. on Aug 16, 2010 16:37:48 GMT 2
Ik wilde de jurk posten -.- Naja xD Ik post dan ook maar 't pak van Nathan zo -.- --- Edriënne Ik blijf met open mond naar de jurk staren. 'Voor.. mij?' zeg ik zacht. Alice knikt.
|
|
|
Post by Clémence♥ on Aug 16, 2010 16:40:00 GMT 2
Alice Ik trek de jurk voorzichtig over E's mooie haar. 'Je ziet er fantastisch uit zeg ik en kijk samen met haar in de spiegel. Ik maak het laatste knoopje vast. Daarna springt hij eraf en de rest volgt. 'E? Ben je aangekomen?' vraag ik.
|
|
|
Post by Chicary♥. on Aug 16, 2010 16:40:53 GMT 2
Nick Voordat ik ergens nog iets tegen in kon brengen was ze weg... ik wist niet wat ik moest doen, ik had mijn pak al aan.. ik zou Camiel zo een net pakje aandoen.. best flauw eigenlijk, dat ze Ro nu al zo voortrok.. nou ik zal ervoor zorgen dat Camiel ook wat aandacht krijgt. "Zo, zijn de vrouwtjes weg, hebben we het hele rijk voor ons alleen, wat wil je doen vandaag?"zeg ik en het jong kijkt me met grote onbegrijpende ogen aan. "Nee, het moest echt, die brieven ik moest ze apart houden, sorry, maar je wilt toch ook dat alles goed gaat met mama en ons? En daar kunnen we Lucas niet zo goed in gebruiken"zeg ik.. hoewel voor een paar jaar terug, had ik hem best gewild.. als extraatje ofzo, hij mocht wel in het hondenhok slapen, maar nu, nu mocht hij niet eens van mij op de stoep staan!
|
|
|
Post by Brooke♥. on Aug 16, 2010 16:42:36 GMT 2
NathanIk kijk even in de spiegel van de auto naar mezelf. Ik moet toegeven, ik zag er goed uit. (Klik voor Nathan in pak *kwijl*) Ik zie Jimmy even raar kijken als ik mezelf in de spiegel sta te bewonderen. 'Uh stap maar in,' zeg ik en ga snel achter het stuur zitten. Jimmy gaat op de bestuurdersstoel zitten. Nooit gedacht dat hij ooit nog in mijn auto zou zitten. Maar het is eens, en nooit weer.. E'W.. weet ik niet..' zeg ik geschrokken.
|
|
|
Post by Clémence♥ on Aug 16, 2010 16:42:45 GMT 2
C's outfit: i662.photobucket.com/albums/uu346/Anubis-Attitude/ML865_0109_011R_75850.jpgClémence‘Pak je jas maar dan gaan we.’ Zeg ik en doe mijn eigen jas aan. Ik neem Serena aan mijn hand. We lopen naar beneden en ik open de deur. ‘Kom maar, prinses.’ Zeg ik en laat haar even voor gaan. Ik kijk op de uitnodiging die ik van Nathan heb gehad. Het is hier niet ver vandaan op een boot.. romantisch. Maar voor de veiligheid neem ik toch maar de bus ernaartoe. Ik kijk het raam uit. Het lijkt wel alsof ik weer op de vlucht ben… maar dit ik ben ik dat niet. ‘Halte 1.’ Hoor ik. De bus gaat langzamer rijden en stopt. Een aantal mensen stappen uit. Het meisje met het rode haar.. rond 15/16 jaar, denk ik. Een zakenman met een keurig pak aan… en Lucas. ‘LUCAS!’ schreeuw ik en Lucas kijkt om. ‘C?’ Nadat stap ik samen met Serena en Robin uit. Ik wil hem een knuffel geven maar ik zie dat hij twijfelt. ‘Je kan me best een knuffel geven hoor.’ Zeg ik. Daarna geeft hij een knuffel. Serena staat een beetje bang achter me te kijken naar Lucas. ‘Hé, prinses.’ Zegt hij tegen haar en Serena begint te lachen en komt achter mij vandaan. ‘Het spijt me dat ik niet op je brieven heb gereageerd.. Ik heb ze vandaag pas in handen gekregen.’ Zeg ik zacht. ‘Het geeft niet.. ik ben blij dat ik je tegenkom. Nathan heeft me uitgenodigd voor zijn bruiloft.’ Zegt hij. ‘Ja, mij ook.. maar ik weet niet of ik erheen ga.. en mijn haar..-’ zeg ik. ‘Ik vind het mooi,’ Zegt hij en gaat met zijn hand door mijn lokken. ‘Bruin staat je goed.’ Zegt hij. ‘Dank je. Het spijt me nog voor zoveel meer dingen.’ Zeg ik. ‘Ik vergeef je het allemaal.. Wil je anders met mijn mee naar de bruiloft?’ vraagt hij. ‘Ja.. waarom ook niet.’ Zeg ik. Samen lopen we verder.
|
|
|
Post by Clémence♥ on Aug 16, 2010 16:44:07 GMT 2
Alice 'Je jurk is kapot! De knopen.. allemaal eraf..' zeg ik verdrietig.
|
|
|
Post by Brooke♥. on Aug 16, 2010 16:45:10 GMT 2
E De mooiste dag van mijn leven is toch niet zo mooi.. 'Wat.. Wat moeten we nu?...' zeg ik angstig. Hoe kon die jurk kapot gaan? 'Heb jij de maten soms niet goed opgenomen?' zeg ik dan.
|
|