|
Post by Iwouldfightforanubis♥ on Aug 15, 2010 22:01:40 GMT 2
Na een hele uitleg te krijgen hoe je maskertjes op zet en zwemvesten aan doet en gordels vastmaakt, begint het vliegtuig te rijden. 'De lichten worden tijdens het opstijgen gedempt. Wees niet bang, dit is een normale procedure.' Zegt de lieve stem die me gedag zei. Maaike begint te giechelen wanneer we vaart nemen en stilletjes de lucht in vliegen. Het vliegtuig wankelt wat van links naar rechts, en van rechts naar links. De hele vlucht denk ik aan hen. Ik nam geen afscheid. Maar dat was iets goed. Zo was er geen verdriet. Een brief volstond. Mijn ogen vielen dicht. 'Ryan, we zijn er.' Zei Maaike plagend. Ik zag hoe mensen hun bagage uithaalden. Ik keek door het raam en zag het mooie Spaanse landschap. We stapten door de lange tunnel. Na een lange hal te doorlopen kwamen we aan waar mensen stonden te wachten. Her en der zag ik mensen met een bordje. 'Familie Soenens.' Zou blijkbaar hier moeten zijn. De bevriende taxichauffeur stond ons al op te wachten. Ik lachte. 'Hola!' Riep ik blij. We begonnen een hele conversatie. Na een rit van zo'n uur kwamen we aan in Torrevieja. Het oude bekende huis. Mijn neutrale gezicht begon te glunderen. Dit was wat ik wou. Wat ik wilde. Hier wou ik leven, wonen, tijd doorbrengen.
|
|
|
Post by JENNiFER♥. on Aug 15, 2010 22:10:58 GMT 2
Melody Langzaam open ik me ogen. 'Hé, eindelijk ben je wakker,' zegt Lucien lachend. 'Hè?' Stamel ik. 'Sliep ik?' 'Ja, doornroosje. Je had hoofdpijn, weet je nog?' Ik denk na, maar kan me niet veel herinneren eigenlijk. 'Ik heb dorst.' Ik stap in een keer uit bed en loop naar de slaapkamerdeur. Ik merk niet eens dat de kamer half leeg is. 'Mel! Wacht!' Roept Lucien, die gauw achter me aan gaat. We lopen naast elkaar de gang door en gaan de trap af. In de keuken laat ik een glas vollopen met water. In een paar slokken is 't alweer op. 'Hé, kom eens,' stamelt Lucien verbaasd, terwijl hij in de eetkamer met een stel enveloppen wappert. Ik loop langzaam naar 'm toe en neem de envelop aan. "Melody" staat er in krullerige letters op. Ik scheur de envelop open en haal er een brief uit.
Liefste Melody,
Als je dit leest zit ik waarschijnlijk al op het vliegtuig. Beschouw het als een soort huwelijksreis van Maaike en me, alleen komen we niet meer terug... Ik wil je bedanken voor alles, voor al die mooie jaren, voor alle mooie herinneringen, voor alle mooie momenten. Je bent altijd van harte welkom. Weet dat!
Liefs, Ryan
Na het lezen van de brief blijf ik even naar de letters staren. "...al op het vliegtuig..." Wat? Geen afscheid? "...komen we niet meer terug..." Omg... "...bedanken voor alles..." Ik slik. 'Wat staat erin?' Vraagt Lucien. Zonder te antwoorden schuif ik de brief in z'n handen. 'Ze zijn gewoon zomaar weg. Zonder gedag. Ik weet niet eens waarheen.' Maaike... m'n beste vriendin en Ryan... m'n beste vriend! 'Huh...' stamelt Lucien verbaasd, nadat hij de brief gelezen heeft. Een traan rolt over me wang. Me beste vrienden zijn weg en ik weet niet waarheen? Hoe moet ik ze nou opzoeken? Kan ik ze nog bellen? Sms'en? Lucien slaat z'n arm om me heen.
|
|
|
Post by Chicary♥. on Aug 15, 2010 22:12:34 GMT 2
YAY!! Benoit!! WAT LIEF!!! ;D even posten voor C XD Nick"Aan mij de eer?'zeg ik met een vies gezicht en ik ruik de stank al. "Ja, ik ben moe weet je?"zegt ze lachend . "Nou dat is ook net toevallig"zeg ik en ik pak Robin op en loop met haar naar de omwissel-luier-kamer^^. "Waar ga je heen?"zegt C. "Naar de omwissel-luier-kamer^^"zeg ik en C begint te lachen. "Wat?"zeg ik. "Nou,dat je soms een rare fantasie hebt"zegt ze lachend. "Nee, het is echt waar, kijk maar daar is het bordje"zeg ik en ik wijs naar een bordje in de vorm van een luier, ze houd gelijk op met lachen. "De wereld wordt ook steeds gekker, waarschuw me maar wanneer er ook tacco's op een stokje te eten zijn"zegt ze lachend. Maar die breken dan toch? denk ik, maarja dat zeg ik maar niet, ik loop snel door met Robin, omdat het aardig begint te stinken. C blijft achter en op de gang kom ik E en Nathan tegen.. hand in hand? Ik loop nog sneller, verschoon het kleintje nog sneller, wat goed snel ging doordat we zo goed hadden geoefend.. toch wel ergens goed voor denk ik en ik loop sneller dan snel terug. Maar dit alles natuurlijk wel heel voorzichtig! Ja veiligheid voorop als je een baby in je handen hebt! Dan kom ik binnen en zie het gezelschap zitten. "Zo"zeg ik en ik leg Robin weer neer inhaar bedje, het blijft ondertussen doodstil, leuk zo'n graf sfeertje -.-. "Gaan jullie nog iets zeggen, of waren jullie dat niet van plan?"zeg ik bot tegen E en Nathan. "Uhm"zegt E. "Het spijt me"zegt Nathan dan. "Goed..."zeg ik en ik kijk naar C... haha! Lekker voor hem! Ze vergeeft iemand niet zo snel! Of wel? Waar ging dit ook alweer over? Nouja, zal wel niet zo belangrijk zijn^^.. "Leuk dat het je spijt, mooi dat je het hebt gezegd en nu kan je weer gaan"zeg ik met een lach en wil ze de deur uitwerken. "Wacht, nee, ik ga pas als ik ben vergeven"zegt hij en blijft stokstijf stil staan.. "stokstaartje"zeg ik nijdig en ga op een stoel zitten. ":DIe hebben ze in de dierentuin!"zegt E blij. "Uhu"zeg ik met een lach, ja op haar was ik niet boos hoor^^ en op Nathan wel.. hoewel ik niet meer wist waarom.. ik wist wel dat dat chocolade reepje in zijn tas er lekker uit zag Jam.. honger... " En ik ken iemand die zo'n beestje een keer in zijn huis had genomen en toen at ie al zijn twilight boeken op!"zegt ze. "Echt?"zeg ik. "Uhu, echt waar"zegt ze. "Raar.. ik vond het stomme boeken.. "zeg ik. ":Wat?"zegt E geschrokken. "Ja.. ik snapte het niet, ik las alleen de eerste drie bladzijden en de laatste drie.. heel apart"zeg ik en ze beginnen te lachen. "Heb je ooit een boek helemaal gelezen?"zegt Nathan. "Nee, moet dat dan? Op school merkte ze er toch niks van, ik las de eerste en laatste bladzijden en schreef daar een verslag over, wat er in het midden gebeurde liet ik buiten zijden, ik zette altijd neer, 'dat het einde het belangrijkste was en het begin' "zeg ik en het lijkt net of ik een gevoelige snaar heb geraakt.. er ging hier iets bij mij voorbij.. op de een of andere manier had ik iets heel spiritueels gezegd, iets slims, iets met een diepere betekenis.. het bleef stil.. "Ja.. E.. ik.. heb misschien fouten gemaakt.. maar.. weet.. dat ík vanaf het begin heel van je heb gehouden en dat het nu.. nog meer is dan ooit"zegt hij en geeft haar een zoen..ok.. genant.. E liet haar een beetje gaan.. "Uhm juist"zeg ik en ik kuch een paar keer, met moeite laat E Nathan los. "en waarom moest ik dat zien?"zegt C dan. "Ja!"zeg ik en ik ga bij haar staan, geen idee wat ze bedoelde, maar ik zou haar steunen, ik sta bij haar in het krijt. "Ik wilde gewoon zeggen dat daarstraks een vergissing was.. ik.. ik denk dat ik soms wel even koffie nodig heb"zegt hij. "Ja, je mag twee kopjes per dag, dan krijg je na acht weken hele lelijke tanden"zeg ik lachend en hij werpt me een boze blik toe, net zoals C.. waar ging dit gesprek over? "Maar goed"zegt Nathan en zucht. "Ok.. ik vergeef het"zegt C. "YAY!"zeg ik, geen idee waarom, maar zo'n gezicht trok E, maar ze zei niks, dus ja, dan zeg ik haar tekst maar even. "Fijn, bedankt C.. echt fijn dat je me vergeeft"zegt hij. "Natuurlijk, daar is familie immers voor he?"zegt ze en dan gaat er iets bij mij voorbij.. fa-mi-lie? MET. HEM? ... omg.. dan was hij ook... fa-fa-milie... van.. m-m-m-MIJ? "Nick?"zegt C. "Nick? Uhm.. je ziet nogal bleek.. gaat het?"zegt ze en schuid me door elkaar."Is hij familie van ons?"zeg ik en ik wijs naar hem. "Nee, dat was een grapje"zegt ze snel en lach even zenuwachtig. "Ohh. ok.. gelukkig.. nou. uhm.."zeg ik en het blijft stil... het gesprek was wel afgerond zo.. "Mooi dat alles weer goed is"zeg ik dan maar.. weer stilte.. "Jullie gaan 20 mei trouwen?"zeg ik dan maar weer. "UHU!"zegt E blij. "Goed, nog vrijgezellen avond? "zeg ik tegn Nathan en stoot hem aan.. hij word knalrood. "Uhm"zegt hij. "Ik ken namelijk wel iemand en di-"zeg ik maar C kapt me af. "Nick -.- dat hoeven we niet te weten"zegt ze. "Owh ok^^ tuurlijk^^"zeg ik en ik lach even.. ik geef hem het adres door gnagna, het adres van Xavi, gnagna..
|
|
|
Post by JENNiFER♥. on Aug 15, 2010 22:16:49 GMT 2
Lucien Ik wist wel dat Ryan en Maaike aan het inpakken waren, maar... dat ze niet meer terug zouden komen? Van hun reis... dat had ik niet verwacht. 'Kan ik nog wel bellen? Of hebben ze een ander nummer in dat andere land? Waar zijn ze!?' Zit Melody gefrustreerd vragen te stellen. 'Mel,' zeg ik kalm. 'Je kan toch nog e-mailen?' 'Maar checken ze hun oude e-mails dan nog wel? Ik snap gewoon niet dat ze niet even afscheid hebben kunnen nemen! Waarom moest alles zo snel?' Ik haal me schouders op. 'Dat weet ik ook niet. Ik wist ook alleen maar dat ze op huwelijksreis gingen, maar niet dat ze daar dan bleven of zo.' Melody gaat tegen me schouder aan leunen met d'r hoofd en barst in huilen uit. 'Ik ga ze gewoon zo missen. Dat is het, denk ik,' snikt ze. 'Ik ga ze ook missen, hoor,' fluister ik.
|
|
|
Post by Chicary♥. on Aug 15, 2010 22:49:20 GMT 2
Nick"Nou, dan gaan we maar weer eens, dan kunnen jullie samen van je kindjes wennen"zegt Nathan met een lach. Opeens komt Alice binnen met Serena. "Waar zijn ze?!"zegt ze blij en springt bij me op schoot. "Hey kleintje!"zeg ik en ik doe haar haar door de war. "Neehee! Nick! Waar zijn mijn baby broertje en zusje?"zegt ze blij. "Daar, ssstst ze slapen"zeg ik en ik loop heel stil naar hun bedjes toe. Serena glundert helemaal. "Zijn dat baby broertje en zusje? De mijne? "zegt ze en ik knik". ""Camiel en Robin"zeg ik. "Ca..Ca.. Cam en Ro!"zegt ze blij en ik til haar op zodat ze hen beter ziet.
|
|
|
Post by Chicary♥. on Aug 15, 2010 23:12:43 GMT 2
Nathan "Zullen we anders vervroegd naar huis gaan?"zeg ik en ik kijk E aan. "Ja, dat lijkt me wel wat"zegt ze terwijl ze me een zoen geeft. Zoenend lopen we naar de auto.. we raken wel wat deuren en ja ook wat stoelen van het restuarant moesten het begeven... Xavi Ik kon hem maar niet bereiken, dus dan maar op de persoonlijke manier.. ik stap in mijn mini-groene-cooper en rij weg. Waar was dat huis nou? Nathan Ik krijg bijna de deur niet open, want mijn handen zitten in E haar haar. Dan open ik de deur en vallen we naar binnen. Ik lach even. "Iemand moet toch echt even rijden"zeg ik. "Oja?"zegt E lachend en zoent me weer.. zo liggen we even vijf minuten ofzo, als het niet langer was en dan duw ik haar van me af.. "Harry zit ons te begluren "zge ik en ze kijkt op. Ze kan nog net zien dat de opzij geschoven lammelle weer terug vallen en ze lacht even. "Ok"zeg ik en ik zet haar snel neer in haar stoel en ren snel naar de bestuderskant toe. Als ik de deur open, zit E daar. "Ik moet erbij"zeg ik met een lach. "Oja?"zegt E.. "Uhu"zeg ik. "Dan maar op schoot he?"zegt ze lachend. "OK^^"zeg ik. Maar ze shcuift al op en we rijden snel weg. "Ik heb nog iets heel moois thuis liggen"zegt ze. "Oja"zeg ik en ik geef nog wat gas bij. "Ik weet eigenlijk niet hoe lang ik het aanhouod"zegt ze. "Hmm vijf seconden?"zeg ik met een lach. XAvi "Bah! Bah! BAh!"zeg ik als ik zie dat de benzinetank wijzer op nul staat.. moet ik tanken.. dat vind ik altijd zo vies! Ik rij erop.... Ik stap uit... Gelukkig heb ik mijn handschoenen in mijn auto liggen, zo worden mijn handen niet vies en gaan mijn pas gemanicuurde nagels niet kapot! Ik trek ze aan en pak de tankslang vast en zet hem in mijn autootje.. ik wacht... waarom duurt dit altijd zo lang? ... ik wiebel van mijn ene been op de andere.. "Hey!!"zegt een jongen, gevolgd door een vreselijk woord wat ik deze week al te veel had gehoord. "Zo kun je niet tegen mij praten!"Zeg ik boos. "Onee? Van wie heb je dan die roze handschoentjes? Je mama?"zegt hij lachend."Zo praat je niet over mama!"Zeg ik boos en haal de tankslang eruit en begin benzine op hem te spuiten EN op zijn brommertje, gnagna Nathan "Oehlala"zegt E en ik lach naar haar en ze geeft me een zoen, ik zoen haar terug en al mijn gedachten gaan alleen nog maar naar haar.. ik zoen haar intens en mijn handen vliegen naar haar hoofd.. Ze maakt een schrikbeweging en haa rhanden vliegen naar het stuur.. *KRAK* klinkt er... "Oeps.."zeg ik en ik rij snel verder... E kijkt nog om. "Heb ik hem erg geraakt?"zeg ik.. "Nee alleen de bumper ligt eraf"zegt ze. "HaHa" zeg ik en ze lacht ook. "Kan ik nog beter dan jou rijden, echt benieuwd hoe jij ooit je rijbewijd hebt gehaald"zegt ze lachend. "Jij hebt geen afleiding"zeg ik. Xavi "NEEE!!!!"schreeuw ik en ik ren naar mijn auto terwijl de tankslang door blijft gaan met die lelijke jongen besproeien.. "Mijn schatjE!:"zeg ik en ik grijp naar de bumper die op de grond ligt. Nathan Ik rij wat langzamer, zodat ik watmeer naar E kan kijken. Xavi Ik zie die vuile bumper vernieler nog wegrijden in zijn peperdure auto.. de achtervolging begint! Ik spring in mijn auto.. gooi nog wat geld naar binnen voor de benzine en scheur dan weg.. ik zal die lelijkerd eens wat vertellen! Nathan Opeens word ik ingehaald door een kleine lelijke groene auto. "Je laat je toch niet inhalen?"zegt E en gelijk geef ik gas bij. Xavi Bijna in gehaald! denk ik, maar opeens geeft hij gas bij, dat doe ik ook en ik kom voor hem terecht Nathan "Das raar, waarom gaat hij nou voor je hangen?"zegt E. "Ja en waar is zijn bumper?"zeg ik en die vor me trapt in ene op zijn rem. "Idiooty!"roep ik en trap nog net op tijd op mijn rem.. pwhoo bijna mijn auto aan twee kanten vernield.. Xavi "Lekker voor j!"zeg ik en ik rij snel door naar Nathan zijn adres.. via een bospaadje zodat ik er snel ben. Nathan Opeens gaat die gek een bospad op. "Nou die is echt gek!"zegt E lachend en ik knik. "MAar niet zo gek als ik op jou ben"z eg ik en ik minder weer vaart. Xavi Ha ik was er! En nu maar wachten. Nathan Ik kom aan bij mijn huis.. er staat een auto.. ik kom dichterbij... daar staat XAvi voor zijn autoo.. een lelijke groene.. Als we stoppen komt hij naar ons toegelopen, ik open het raampje. "Hallo schatje, waarom bel je me niet terug?!"zegt hij woedend en E kijkt me verbaasd aan. "Nathan.. is dat jouw.. jouw vriendje? Wat moetik nog meer weten?"zegt ze geschrokken.. ik sstaat vooruit.. hoe kan ik dit nog goed maken?"NOu? Je antwoord je voicamail ook al niet!"zegt hij boos om het nog even erger te maken. "PRAAT*evils*"zegt Xavi. "Ok.. maar eerst.. KOFFIE!"zeg ik en ik ren naar binnen toe.. ---------- einde hoe je een personage belachelijk maakt^^, graag gedaan super de boer
|
|
|
Post by Chicary♥. on Aug 16, 2010 8:38:10 GMT 2
Nick Serena wil gelijk haar broertje en zusje vasthouden. "Uhm, nog niet, ze liggen nu net te slapen"zeg ik. "Waarom?" zegt Serena dan. "Omdat ze moe zijn?" zeg ik. "Waarom?" zegt Serena en gaat naar haar moeder toe. "Uhm..."zeg ik.. die wist ik even niet. "Waarom?" zegt Serena dan weer en kijkt met grote oogjes haar moeder aan.
|
|
|
Post by Clémence♥ on Aug 16, 2010 11:41:40 GMT 2
'Omdat ze nog baby's zijn, schatje.. die hebben veel slaap nodig.' zeg ik lachend. 'mag ik ze dan straks vasthouden?' vraagt ze en klimpt op mijn schoot. 'Natuurlijk.' zeg ik. 'Ga je zo slapen, C?' vraagt Nick. Ik knik. 'Dan leg ik je even snel in bed.' zegt hij. 'Oja, en laat Serena haar broertje en zusje vasthouden..' zeg ik. Hij knikt. Ik zet Serena op de grond en neem het laken dat ik had meegenomen weer mee naar mijn eigen kamer in het ziekenhuis. Ik ga in bed liggen en leg het laken over me heen.
|
|
|
Post by JENNiFER♥. on Aug 16, 2010 14:40:21 GMT 2
Ik loop met de brief naar de computer en start 'm op. 'Ik ga toch maar even mailen,' stamel ik. Ik wacht rustig tot de computer is opgestart en ga dan naar me mailbox. Lucien schuift aan op m'n stoel en kijkt toe hoe ik begin te typen.
Lieve Maaike en Ryan,
Jammer dat jullie al weg zijn, maar ik heb de brief gelezen. Ik had eigenlijk graag nog afscheid willen nemen, maar ja, er zal wel een reden voor zijn dat jullie zo snel weg moesten. Ik wil in dit mailtje even zeggen, dat ik aan jullie zal blijven denken en... dat jullie m'n beste vrienden blijven voor altijd. Eigenlijk hoop ik stiekem ook dat jullie nog terugmailen, met een adres, waarop ik en Lucien jullie zouden kunnen bereiken... Anders mail ik jullie gewoon sowieso elke maand wel een paar keer!
xxx Melody
'Hé, je moet ook mijn naam erbij zetten!' Zegt Lucien verontwaardigd. 'O, sorry,' zeg ik lachend. Ik verander de afsluiting in xxx Melody (& Lucien, haha sorry Luc. bijna was ik 'm vergeten.) 'Braaf.' Lucien geeft me een kus op me voorhoofd, waarna ik de mail verstuur.
|
|
|
Post by Brooke♥. on Aug 16, 2010 14:42:59 GMT 2
E Uiteindelijk heeft die Xavi me alles uitgelegd. Hij zou Nathan een pak geven in ruil voor een fotoshoot. Dat vond ik wel oké, dus we hielden een fotoshoot achter in de tuin. Nathan had best wel talent, misschien moet hij maar model worden. Alhoewel, dan kijken andere vrouwen natuurlijk ook naar hem, laat hem toch maar dokter blijven. Uiteindelijk was de hele shoot klaar, waar Nathan maar al te blij mee was en waar Xavi een beetje emotioneel van werd. Hij had al z'n foto's en dus kreeg Nathan zijn pak, dat ik helaas niet van 'm mocht zien. 'Dus je drinkt weer koffie?' zeg ik tegen Nathan terwijl Xavi in z'n groene autootje stapt, die moest naar de garage ofzo, iemand had de bumper eraf gereden. 'Inderdaad,' zegt Nathan. 'Ik weet iets veel leukers dan koffie drinken,' fluister ik in z'n oor, wat een grote glimlach op z'n gezicht oplevert. 'Wat dan?' vraagt hij grijnzend. Ik wacht even totdat Xavi's auto uit het zicht verdwenen is. 'Verdergaan waar we gebleven waren,' zeg ik en trek hem mee naar binnen waar we weer beginnen te zoenen. Wauw, ik zal hier nooit genoeg van krijgen denk ik. Van Nathan krijg ik nooit genoeg. Ik wil alleen maar meer. En meer zal ik krijgen.. op 20 mei.. nog even.. en dan ben ik Mevrouw Archibald!
|
|